2014-10-26

Långkalsongslös

Vaknar och tittar nyfiket ut ur fönstret. Sol! Mamma, det är sol ute!

Min plan om att promenera på höjd byts snabbt ut mot snömängderna på topparna, så vi får nog hålla oss nere på markplan idag. Idag är det mer nysnö på topparna och frost i gräset. Inte ett moln så långt ögat när och inne från lägenheten är det lätt att luras av solen utanför.

Liten mamma, höga toppar

Vi åker mot Sixt-fer-à-cheval, ett område vi har funderat på att åkt till ett tag, men det har alltid varit moln som har bosatt sig i området. I skuggan är det kallt, så där långkalsongkallt och jag känner mig som en rockie. Hur mycket väldigt varma, fina, funktionella och ändamålsenliga kläder äger jag inte?
Utan långkalsonger på så får det bli så mycket tid i solen som möjligt. Lunch vid restaurangen inne i dalen som serverar utomordentligt god mat, en promenad inne i grytan i ett makligt tempo. Vattenfallen ligger uppradade en efter en. De första fotograferar vi, ojjar oss över hur mäktiga de är, tar otaliga, givetvis helt värdelösa bilder med mobiltelefonerna. De senare tittar vi lite lojt på.

Bild på horisontalt vatten istället

Vi får en fin promenad med en god del familjer. De har oktoberlov i området och stigarna kryllar av folk. En bra sista dag med mamma på besök, ett bra avslut i en fin dal. Hit kan jag komma fler gånger. Då kanske med långkalsonger på.

Inga kommentarer: