2008-08-06























Tre nyfikna blickar efter grävskopan

Japp, jag har varit barnvakt... igen...

Ja, titta Engla en fågel,
titta en lastbil,
röd lastbil
nej Engla försiktigt med bebisen,
nej Engla du får inte smaka på kakan,
ja titta grävskopa,
ska vi åka bil?
Är du hungrig?
Oj, oj försiktigt
Nej, man får inte kasta saker på dom andra barnen,
ja, ska vi läsa bok

Det är inte konstigt att barn tar lite längre på sig att börja prata när allt dom hör är enstaviga meningar

Jag har som sagt inte allt för många icke-klättrande vänner här i Göteborg, så när jag bestämde för att träffa Linn och Gunn, mödrar till Albin respektive Ella så passade det bra att låta Engla hänga med moster.
Bli inte oroliga, jag går inte i mamma tankar, det här är otroligt preventilt, en dag med en två åring (eller i det här fallet tre) så andas jag ut och njuter av lugnet hemma.
Dom är supersöta, gulliga ja, ja ni vet men jag blir helt matt av att vara tålmodig hela dagen och jag måste ge all eloge till alla föräldrar där ute. För mig är det helt oförståligt hur ni orkar, jag som har fullt upp med att hålla reda på mig själv.

Stor kram på er Linn och Gunn för en fin dag, ni är underbara människor och mammor!Lägenheten känns extra lugn i kväll =)

3 kommentarer:

Gunn sa...

Ha ha, "lägenheten känns extra lugn ikväll".... :)
Jag var helt matt själv jag!

Men som du skrev i mailet; vi får träffas utan barn innan du åker iväg!
Kram!!!

Klättertorpet sa...

He he, jo jag inser min lyx som barnlös med en brandman som jobbar kväll, det finns alltid tid över.
Tid i lyx förpackning helt enkelt..

Anonym sa...

Du e rolig du... Det var en helt fantasktiskt dag och jag är grymt imponerad av dig!! :)
Bamsekramar!!