2008-08-03

Ingenting och allting






















Idag har jag spenderat min dag tillsammans med Göteborgs tuffaste tjej, Engla 2 år.
Vi har gjort ingenting eller massor, beroende på hur man ser det.
Vi har tittat på alla blommor vi har gått förbi,
luktat på allt,
plockat gräs,
matat kaniner,
klappat höna,
iaktagit resten av hönsgården,
klappat vovve, men inte polishäst trots försiktigt "klappa"?
smakat på hallon,
björnbär,
rönnbär,
nypon,
skrattat i regnet,
ätit kaka,
mango,
äpple,
mat,
pepparmynta,
tittat på sniglar,
liten groda,
ritat i målarbok,
på golvet,
på kuddar,
klappat buskar,
viftat med ormbunkar
tittat på träden,
på himlen,
på taket
Tack Mattias och Valle för upplärningen i vad-man-kan-hitta-på-om-man-är-barnvakt-med-en-tvååring.
Tack Engla för upplärningen i att göra ingenting och massor på en och samma gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Vi hade det toppen. Provsmakade ett ägg i morse. Godaste jag har ätit på länge! /Mattias

Anonym sa...

en tulta på Walsberg. är en bra start till att klara sånt !
kram B

Klättertorpet sa...

Det är jag som ska tacka dig Mattias, du räddade min dag som barnvakt =)
Jag får nog gå förbi och köpa lite ägg jag med, kanske med dig nästa gång jag är barnvakt?

Klättertorpet sa...

Jo tack Bosse, visst borde det vara en bra start för att klara det mesta?
Kram på dig =)