2008-08-19

En bra värld

På väg till Frankrike i tankarna




























Trängsel för att få vara med på bild, Hushe

Underbar kväll med ett pass på Domen tillsammans med Lina och Katrin.
Positiva energin fullkomligt sprutade och jag kom hem med en lycklig känsla i kroppen, det här kommer nog att gå ändå. Frankrike resan kommer att bli bra.

Någonstans under tjitter tjattandet kom vi in på vilka hängbröst vi skulle få om vi blev trebarnsmammor och Lina sa att det kanske skulle vara bättra att adoptera ett barn från Pakistan och där fastnade jag.

I tankarna om hur orättvis världen är, här sitter jag och beklagar mig över att min kropp inte fungerar som den ska och oroar mig över min tre månaders långa ledighet.
Samtidigt i Pakistan så förbereder sig folket i Hushe för en lång och kall vinter och många barn kommer inte ens gå i skolan.
Det hugger till i magen på mig, förra året skänkte vi en bra summa till Hushes skola där vår guides barn gick i skolan, tack vare insamlade pengar från våra bildvisningar. I år så är jag självisk och vill behålla mina surt ihop samlade pengar för min egen ledighet.

Är det rättvist?

Om du skulle känna att du har för mycket pengar, gå in på http://hushewdo.org/index.php och skänk en slant.

Kram på er!

Inga kommentarer: