2007-06-27

Midsommarklättring


Efter mycket om och men med väderprognosen så bestämdes det att östkusten skulle bli det bästa alternativet.
Grabbarna på jobbet börjar fråga mig precis innan vi skulle sluta vilket plagg jag hadde tänkt att ha och klättra i och jag svarar Gamma Mx hoodyn..
Det blir tyst ett tag innan diskutionen gick igång över vilket plagg som var det ultimata och absolut bästa. Tydligen så var min plan bara att lägga ner efter kraftiga protester, perfekt, precis vad jag behövde efter att ha lugnat ner nerverna då jag tyckte att allt var på plats inför resan.
Med huvudbry om vilken jacka som skulle kunna passa bättre stressar jag hem och packar så snabbt det går, hämtar upp Clara och Patrik. Det får bli en kebabrulle vid Utby pizzeria medans dom plockar upp Jossan för vidare färd mot östkusten.
Övernattning hemma hos Jossans familj i Motala medans regnet kommer och jag börjar fundera på om det verkligen var rätt val..
Det blir pumpträning på Solvik på midsommar innan vi drar vidare till Nävekärr camping där Johan och Ann-Sofie har slagit upp tältet brevid motorcykelgänget.
En härlig midsommar under Johans tarp när regnet så till slut kommer, och även stannar kvar hela natten och långt in på dagen.
Efter lunch sovning rattar vi iväg till Bistaberget som verkligen överraskar och vi får en underbar kvällsklättring innan dimman kommer smygandes över ängarna och solen försvinner.

Söndagen vigs åt bergsbestigning tilsammans med Clara på Tunaberg, jag fullt pårackad med stor ryggsäck, allt för att få lite känsla inför Pakistan.
Hm, det blir nog att modifiera ryggsäcken innan den får följa med på tur, solglasögonen åker ner på nästippen för att hjälmen skjuts fram av att titta uppåt då den går i ryggsäcken.. skulle bli jobbigt i längden, vet inteom jag skulle kunna tygla mitt temperament 17 replängder upp med lågt blodsocker..

Inga kommentarer: