2007-06-11

Svettklättring

Ph, det kommer in en liten bris från havet och jag suger åt mig som en svamp. Fötterna börjar säga ifrån och vill inte alls ner i ett par trånga och svettiga klätterskor. Vi har spenderat vår helg på Ulorna, en perfekt kombination när termometern närmar sig 30 grader och vinden har lagt sig helt. Skuggan ger oss lite skydd fram till tre tiden och sen är det bara att kasta sig i havet och göra av med sin årsförbrukning av badande.
Petter åkte upp redan mitt på dagen i fredags medans jag jobbade för att slippa sin ledighetsångsest och spenderade sin tid med att borsta upp två nya turer på övre väggen. Jag var på födelsedagskalas hos Clara och klarade mig efter en häftig cykelfärd då jag insåg att mitt tåg skulle gå om en kvart, men jag hann..
Petter kom och hämtade mig och vi campade vid havet och slogs mot knott och mygg men fick se oss som besegrade och flydde in i tältet och såg ljuset försvinna bakom ett myggnät.

Det blev inte överdrivet mycket klättring, men en nytur blev det iallafall. En super fin överhängande spricka med underbara jam och stora grepp, kanske 6+.
Jga rekommenderar den starkt, men vänta till temperaturen har sjunkit bara en aning så är den ännu mer njutbar. Den går till vänster om Babas och savariner i det svarta stråket och man kommer lättast till den från toppen eller från 6- som startar från vattnet (bra om den klättras lite mer, ta med en stålborste..).

Inga kommentarer: