2007-06-07

Solklättring

Kvällssolen sänker sig över idylliskt gröna skogar och vattnet glittrar mitt ute i ingensans, eller någonstans mellan Laxå och Karlskoga rättare sagt.
Jag är på väg upp till Mia och Erik för en blixtvisit över vår nationaldag..
Det bli samling i Sveafallet efter ha ordnat allt för kvällens skattjakt för hela högen barn som har kommit till de senare åren i Örebroklubben.
Solen steker på klippan och jag bränner fötterna på spången när jag ska ta på mig klätterskorna.. vet inte om det är så bra ide att klättra solen..
Svetten lackar och när vi kommer ner känns det ljuvligt att stå i tjärnen och svalka fötterna.

Det får bli att söka upp den enda skuggan som finns och vänta på att solen ska försvinna. Det kryllar av ungar och Erik passar barn både högt och lågt när Mia och jag klättrar två leder. Erik byter klätterskift med Mia, som knatar iväg med alla barn för glassköp. Det få bli en led till och sen ger jag mig och lägger mig raklång i tjärnen tänker jag.. men efter ha sett Ajja och Daniel klättra en fin 6- så blir jag ändå lite sugen..
-Skynda dig nu innan dom kommer tillbaka, det blir inte så mycket klättrat för mig annars, säger Erik så det är bara att knyta in sig och svettas vidare..

När vi kommer til bilen och kört en stund visar termometern 30 grader.. inte så konstigt om vi tyckte det var varmt..
Det blir grillning, potatissallad och jordens goaste jordgubbstårta som Ajja tagit sig tid att göra. Åker med Åsa hem till Örebro och nästa morgon sitter jag på väg tillbaka till jobbet och lika varmt är det här..

Inga kommentarer: