2010-01-02

Tidsvirrig Hanna?





















Ulorna badar i sista kvällssolen

Lördagsmorgon
solen skiner, nysnön gnistrar
Petter jobbar dygn och jag har precis börjat lyssna på Perfect day med Lou Reed och läser tidningen.
Låter solen värma ansiktet genom fönstret.

Funderar på hur bra de senaste dagarna har varit.
På nyårsafton fick jag med mig Nicklas Fernqvist för lite isklättring vid Ulorna.
Lite dåligt samvete för jag lämnade Petter att fixa allt inför kvällen, men han klarade sig galant visade det sig. Han är en klippa, Petter.





















Tobbe tar tacksamt emot lite kaffe av Erik

Kall och lycklig kom jag tillbaka efter mörkrets intåg och middagen stog nästan färdig och allt fixat för gästmottagning.
Vi hade fullt hus, 16 st plus barn lyckades vi klämma in utan att det kändes för fullt i huset.
Knytkalas på nyår är det bästa jag har kommit på, ingen slipper känna sig stressad över att det är massor att fixa, och det finns tid för att komma ut istället (iallafall för mig..)






















Jag på upptäckarfärd på granntomterna


Tanken med dagen var att komma ut och åka skidor i vårt fina egenfixade spår ute på åkrarna när telefonen ringer.

-Hej, det är Per
-Du, visst skulle du jobba? Jag är ju i Norge..
-åhhh.. nejjjj..

Sliter av mig understället, på med lite mascara och rotar i klädhögen för att hitta några civila kläder.
Två timmar försenad står jag utanför Uteguiderna med andan i halsen.
Det får bli skidåkning i månskenet istället.

God fortsättning på er alla, hoppas att ni har lika mycket vinter som jag, eller har sol och kalksten istället.
Kram i stora lass till er alla!

Inga kommentarer: