2010-01-07

Solen skiner inte i Munkeldal





















Hanna-Kajsa försöker få upp värmen
Munkedal

H-K kommer upp till stand med mord i blicken. Hon har på sig alla kläder hon äger. Fryser.
I dunjackan så ser hon ut som en svart mördarkyckling och jag vågar knappt heja på henne med risken att få se en isyxa komma farandes genom luften.

Jag är euforisk, som alltid efter jag har fått lett och värmen sitter kvar i kroppen. Leendet är upp över öronen och jag försöker dölja det när H-K kommer upp, tittar bort och coilar ihop repet lite snabbt. Låtsas som om även jag tycker det är lite kallt.

Lite senare när jag säkrar H-K så undrar jag varför jag står ute i nästan -20 huttrande, med rysningar över hela kroppen.
Tycker jag verkligen att det här är kul?
Kväljningskänslan som sköljer genom kroppen när värmen kommer tillbaka i händerna får mig nästan att ge upp.
Tills det är min tur att leda.























Hanna-Kajsas leende överglänser allt

Tack H-K för att du ville leka isklättring med mig.
Låta mig ta tid på mig när jag leder trots att du fryser.
Skrattar trots att du är kall.
Har en extra bit choklad som du plockar upp i bilen hem.
den galanta bilkörningen upp för den isiga backen från Saltkällan.
För att jag fick börja leda, båda dagarna.
Du är den bästa replagskamraten jag vet på vintern!




























Wendelins eller Eva och Hillevi som besitter sådana tecknarkunskaper?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jag... ;-) Jag är bra på att rita.../hill

Klättertorpet sa...

Hi hi, vi blev iallafall väldigt glada över att ha bilen prydd med streckgubbar..

Hoppas ni hade en lika fin dag som vi hade. Hoppades på att hinna bort till er, men det blev inte så, fastnade borta vid pelaren.
Hör av er nästa gång ni kommer ner!

=)

HannaKajsa sa...

Tack för de fina dagarna i Bohuslän, att leka med dig gav mig sjukt mycket energi. Tyvärr äts den upp lite väl fort här i människobyn så vi får se till att boka in något kul snart igen.

Men det där med svart mördarkyckling, jag kände mig ju mer som en blodtörstande samuraj ; - )

Klättertorpet sa...

Ha, ha jo med den svingen på yxorna liknade du visserligen mer en samuraj än en pickande kyckling.
Skulle kunna ha ihjäl vem som helt.

Men med dina pinnben och den dunjackan så blev det nog mer kyckling...

Strunta i människobyn och kom till landet, leka i norge kanske?

HannaKajsa sa...

Leka i norge låter bra, vilken helg ska vi boka? Vi hörs på mail och bestämmer något.

Anonym sa...

hej om Ni vill klättra :
is mixat campus eller plast eller något där emellan , så är ni välkomna upp till arvika anytime

/ Martin

Klättertorpet sa...

Shyrre byrre!
Men varför ska det ta tre å en halv timme för?

Det samma, du är välkommen ner hit när som helst!

Hanna =)