2010-01-20

Ute på is




























Vänder mig i sängen, låtsas inte se klockan som talar om för mig att Petter borde dyka upp snart. Sängen håller perfekt temperatur, lakanen är så där lena, sköna och smekande som de bara är vissa dagar.

Vet att Petter rastar sig själv i skidspåret på väg hem från jobbet så jag sover en liten stund till.
Myser och låter kroppen återhämta sig från utmattningen på Kärnsjön.





























Skridskor, det har vi inte utnyttjat här i vinter, trots att vi från vår tomt kan vandra rakt ut på isen i Åbyfjorden.
Behövde inte åka särskilt länge innan jag kom på varför jag inte åker skridskor så ofta. Det beror på fötterna. Det ÄR inte skönt att åka skridskor, mina fötter krampar, antagligen för att jag är lika säker som Bambi på isen. De behövdes rastas några gånger men annars var det ytterst trevligt att få vara på isen trots snötäcket.
























Petter spanar in DWS möjligheterna mitt emot vår tomt


Fötterna var oändligt tacksamma när vi hade lekt färdigt och de fick gå på fast mark igen.

Inga kommentarer: