2010-01-26

Bärfendalen is tha´shit!




























Jag leker vid "Ladan"

Jag lyckades lura med mig Petter för lite isklättring i helgen.
Väl framme vid isen så kommer det ett erkännande;

-Du, jag har glömt stegjärnen..
Jaja, jag får väl bara sätta upp topp då så vi kan turas om med mina.

-Du, jag har visst glömt min sele..
Jaha.. ehh.. ok, åk hem du så sätter jag upp topp på något skoj så länge..

När han äntligen kommer tillbaka så kommer det;
-Du, kan jag låna din repbroms...?




























-Jag som inte ens är en isklättrare kom det från honom..

Det är då jag undrar hur denne mannen har lyckats klättra uppför El Cap ett par gånger nu, men det enda han har lyckats fått med i ryggsäcken idag var storskorna och hjälmen.
Allt annat har jag i min säck..
Petter lyckades med konststycket att sätta skoveln mitt i kinden när han mixklättrade iallafall.
Hörde bara ett sammanbitet; Ta ner mig.. instruktörsmässigt av mig så hade jag stripes i topplocket.




























Henke och Olas kas spår ner för Möhättan

Det är tur att Henke och Ola hade större kolla på sin saker när de körde nerför Möhättan på skidor!
Ola körde visst på bulten vi Röde Orm, får vi kalla det en skidbacke nu istället för en klätterklippa?





















Deras spår ligger i vänsterkant, hoppas på att grannen lägger upp någonting snart då han filmade härligheten.

Ja vad kan man säga, Bärfendalen har allt du kan önska i extremsport!

1 kommentar:

John Liungman sa...

Åh Hanna kan du dela med dig av några fina isbilder till Bergsport? Snääälla. Och gärna fotot på spåren på möhättan, om det är din bild förstås!

John