2009-12-28

Vilda vilddjur lever inte länge






















Jag gäspar stort och blinkar med ögonen.
Tidig uppstigning efter julfirande med Padde, Mangan, Emma och Malin i stan.

Nej, nej..
det här kommer aldrig gå bra
helvete, nu smäller det
PANG






















Jag känner lukten av krut och ser röken komma ut ur ratten
sakta styr jag mot vägrenen och Petter dubbelkollar om det gick bra för mig.
Det gick bättre för oss än för rådjuret som av någon anledning valde att hoppa in i strålkastarljuset från Bettan som kom farandes i strax över 110km/h strax innan Lerum.
Stendöd























Med spräckt framruta, trasig front och två utlösta airbags så var det bara att vända mot Brodalen, byta bil och åka vidare mot försenat julfirande i Örebro.
Skidåkning i -10 och massor av snö gjorde resan upp värt det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Andra viltkrashen i år med klättrare, läskigt.
ni måste åka till el doctore och kolla era nackar, så det inte är nåe whiplash-skit . Kan komma senare liksom typ ba. (men d kanske redan e avbockat)
/ martin

gott nytt år .

Klättertorpet sa...

Hm, det kanske vi borde göra.. vet inte varför, men jag drar mig alltid för att gå till el doctore..
vi har inte gjort det än iallafall.
De är kanske extra intresserade av vägarna i år råddjuren?

God fortsättning =)
Hanna