2009-12-02

Kung Bore på snabbvisit




























Jag försöker få ut någonting av vinden jag med

Hör hur ytterdörren går igen
tidig morgon, Petter kommer hem från jobbet
slinker ner under täcket
Vaknar av att solen skiner in genom fönstret

Frukost i solen utomhus
packar bilen med klätterskor och padda
Solen skiner, värmer nätt och jämt klippan
Granit, krita, friktion, is på marken

Fika vid havet
mörkret kommer
Frosten knarrar under skorna
släcker pannlampan och springturen blir under månens sken























Jimmy Halvarsson, bergsguide (snart..) i sin rätta miljö

Tidig morgon
Jimmy rer runt i köket
kaffet kokas
och jag kryper ner längre under täcket

Världen är vit
Kallt, vitt, nästan vinter
Frukost med Jimmy och Petter
Jimmys ringande skratt kvar med mig till bilen





















Taskig snabbbild genom framrutan på motorvägen

Bilden rullar mot Uddevall, jobbet
Solen tittar fram bakom molnen
Frosten ligger tjock över hela världen
det är för vackert för att köra säkert




















Jag får utlopp för mina kreativa impulser i skogen

Jag vet att det är många som oroar sig över att vi ska bli uttråkade här ute i skogen.
Om vi inte känner oss lite ensamma,
lite understimulerade
för mycket tvåsamhet,
social svältfödd?
Jag (även vi) har det superbra här i skogen och känns det mindre bra så kommer jag till stan och dricker vin med er och får lite socialchock.. eller väntar till våren när ni kommer hit =)

Inga kommentarer: