2009-12-16

En helt vanlig dag i Brodalen






























Linus i taket, Petter i luften

Jag är vaken.
Med grumliga ögon blinkar jag några gånger för att fokusera blicken bort mot väckarklockan.

06.12
Det kan fan inte vara sant,
ännu en gång hör jag;
-Du, du borde ge dig ut och springa.. typ nu..

Ja, jag smyger upp för att inte väcka Petter som sover så sött som jag skulle vilja göra.
Snör skorna och letar rätt på min trogna tjänare Icon pannlampan och min lilla Ipod shuffle som jag fick av Jessica i julklapp.
Madonna sjunger mig fram genom snöyran och mina utandningar målar världen framför mig vit.
Det är magiskt, inte en vettig kotte ute, bara snöflingorna, vitt moln i pannlampans sken som gungar i takt med mina fötter. Ibland är jag glad över att min kropp styr över mig och inte omvänt. JAG skulle aldrig i livet ge mig ut strax efter klockan sex på morgonen för en joggingtur.

Frukost efter en kort blund i sängen, lite tapetsering innan vi går ut i snöyran och röjer i skogen i tre timmar.
Som vila taperserar vi lite till, ingen rast ingen ro.
Helt färdig så samlar jag kraft när det är dags att åka över till Spång-Gylfes garage för lite inomhusträning.

En helt vanlig dag i Brodalen.

Inga kommentarer: