2008-06-03

Möhippehelg

Det är tomt i huvudet.

Jag somnade på soffan efter jobbet och var djupt nere i sömnens förädiska landskap när ett bekant ljud obönhörligt knackar på min drömvärld.
Det är Hilde som ringer för att fråga om den frågan som har hängt i luften sen hon fick veta att det är torrt på Kjerag.
Det känns lite overkligt att bestämma oss för att köra nästa helg om vädret håller i sig. Tanken har hela tiden varit att vi skulle åka dit i juli, augusti någongång för det är då det brukar vara torrt och helt plötsligt så närmade det si med stormsteg.
Förhoppningen är att klättra Hoka Hey (vad annars, klättrar några svenskar någonting annat på Kjerag?) fritt på en dag, vi får se hur det går.
Här har jag retat Ann-Sofie och Lina för om var nervösa inför Mongejura och helt plötsligt blev jag lite nervös själv och var tvungen att plocka fram guidboken.
Det kommer att bli en lååång dag, visserligen är den kortare, ja, ja, några replängder kortare iallafall än Mongjura, men avsevärt mycket svårare.

Jag är fortfarande helt borta och tog en sväng till Clara och Patrik för att försöka vakna till lite.



















Clara och Oskar finklädda inför sin examen

I fredags var Clara färdig med sina läkarstudier och det blev en liten fest på gården utanför oss med hela klättergänget samlat.
Det låter lite cliche, men jag kan inte förstå att det har gått så fort, Clara började läsa till läkare när jag och Petter flyttade till Göteborg och det känns inte som om det var så länge sen.
























Möhippesamling

Efter jobbet så blev jag upp plockad av Lina, Jessica och Jossan för att åka ut till Hönö för att fortsätta dagen på Linas möhippa.
Hönö är verkligen underbart på kvällen när det är varmt, badkläderna åkte på så fort vi kom ut till vårt läger och två dopp svalkade av oss lite.
Dom tre badkrukorna Lina, Lina och jag stog kvar på klippkanten och funderade om det verkligen var ett så smart drag att hoppa i det kalla vattnet. Lina kunde inte låta bli att ge vår soon to be married Lina en knuff i ryggen och då var jag snabb att ge Lina själv en knuff och jag skulle vilja se hennes ansiktsuttryck ändras från triumf till kraftig förvåning.
Det blev grillning, vindrickande och gitarrspelande med sång till och en väldigt trevlig kväll.
































Lina visar hur glad hon är i Walker

Både Henrik och Linus var med och förgyllde kvällen med gitarrspelande och improviserade låtar, de två mest populära för kvällen var nog "tjejsnack och kiss" samt "varmt fast det ente ens äär juni" som hann över gå till "varmt föör att vara juni" på skånska.
Det blev inte sängdags förrens solen höll på att gå upp så min och Hildes plan om klättring på söndagen försköts till långt in på kvällen efter en middagslur hemma hos oss.






















Sömning morgongäster

En nyfriserad Jonas dök upp med Massih och Stefan på söndagskvällen men jag var så trött så ögonen gick i kors. När whiskeyflaskan åkte fram på bordet så var det dags för mig att inta horisontalläge och återfå kontakten med John Blund, det gick fort..

Trots att jag knappt klarade av att hålla ögonlocken uppe på Fjällsport så sprack planen om att komma i säng tidigt igår. Stefan hade en imponerande vighetsuppvisning som fick mig känna mig gammal och stel. Split, spagat, gå upp i handstående, väldigt höga sparka, ja allt utfördes på vardagsrumsgolvet och efter det kändes det som att lite träning skulle vara bra.
Det blev ett pass styrketräning medans Petter och Stefan satt och smidde USA planer och sen, av någon anledning, så blev det en joggingtur med Petter efter det.
Jag vet inte riktigt vad det var som tog åt mig, men när Petter och Stefan gick upp tidigt i morse för att åka till Bohuslän så var jag inte kontaktbar.

Eller som Petter sa på telefon;
- Jag försökte säga hejdå men allt jag såg var rullande ögonvitor när du försökte svara..

6 kommentarer:

Gunn sa...

Va, skall Lina G gifta sig? Det hade jag helt missat! Om du träffer henne i närmaste framtid, får du hälsa henne så gott från mig!

Klättertorpet sa...

Helt otroligt, att Walker knep henne.. eller tvärtom, eller hur?
Jag ser fram emot ett hejdundrandes bra bröllop. När ska vi träffas då?
=)

Gunn sa...

Vet inte ens vem Walker är jag. Allt för länge sedan jag har truffit Lina med andra ord.

Ja, nu börjar det bli dags att träffas snart! Vi har en skön altan, och stranden et par kilometer unna, så det är bara att boka in en dag! Är ledig tisdag 10 juni, måndag 16 juni, torsdag 19 juni (om du vill komma på dagen)
Kram!

walkerkearney sa...

Hej Hanna och Gunn,

Vill först säga tack för en fantastiskt fin möhippa! Nu har jag semester och lite tid över för annat änn bröllopsplannerande, jobb och klättring....
Vore jätte kul och träffa dig Gunn och din familj, det får vi fixa till.

Massa Kramar till er båda

walkerkearney sa...

Ja, ja ni fattar ju att det inte är Walker som skriver.......

Gunn sa...

Grattis grattis Lina!
Hade varit jättekul att träffa dig igen, det var ju evigheter sedan sist!

Har du vägarna förbi Varberg, så säg till! Kanske vi kan fixa en grillning på våran altan!

När skall bröllopet stå förresten?

Kram!