2008-06-11

Äckelfästingar

Dom är luriga dom där små rackarna som bor i gräset under alla klippor som jag tycker om att besöka.
Blinda är dom och lever sina liv 20 cm från marken i hopp om att ett snällt litet varmblodigt djur ska lunka förbi så dom ska få suga lite bld för att kunna fortplanta sig.

Ja, ja en enda fästing har jag fått det här året, tydligen så är det ovanligt få fästingar i år berättade min doktor snällt för mig, det har med värmen att göra.

Det gjorde mig inte särskilt mycket gladare, jag har fortfarande fått en fästing och den rackaren lyckades smitta mig med borelia.
Så nu är det Kåvepenin tre gånger om dagen i tio dagar som gäller och förhoppningsvis så kommer den konstiga ringen i knävecket försvinna och jag kommer att känna mig lite piggare.

Så se upp för fästingarna i gräset, dom ligger och lurpassar på dig med sjukdommar och allt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då är jag inte den enda som lyckats få på mig en äcklig krabat med andra ord. Än sålänge har jag inte märkt av någon smitta men det har iof bara gått 4 dagar. Uäck!

Det är så kul att följa din blogg!

Klättertorpet sa...

Jag kan bara säga en sak, håll koll på huden runt omkring =)
Läkaren sätter inte in behandling om området är mindre än en femkrona, men vänta inte tills den blir stor som en krytnäve som jag gjorde.

Tack, jag blir lika glad varje gång jag hör att någon tittar på bloggen ibland.

Hanna =)