2007-09-07

Höstglädje

Cyklar hem från jobbet idag, hösten är ett faktum. Luften är krispig och klar, solen ligger lågt och är på väg ner mot horisonten.
Jag känner en evinnerlig lycka över att få vara hemma levande igen och helt plötsligt har jag börjat uppskatta det som Sverige faktiskt har att erbjuda.
Klart höstväder, rinnande vatten, vänner, toaletter, fast granit, en egen säng, Petter, bilar som kör när och där dom ska, min familj, elektrisitet, rena kläder, 15 minuter till klättermöjligheter...
Jag skulle vilja ha tid (och pengar) för att resa runt till alla som betyder så mycket för mig men som jag är för dålig att visa det för.
Tanken var att jag skulle ha åkt upp till Åre över helgen för att hälsa på Nina och Loti, men SAS ville ha 3000 för min flygbiljett och det finns inte en chans just nu.
Så glädjande nog så ringde Kristin (med dom starka axlarna på bilden) och ville komma ner från Oslo över helgen, mitt obligatoriska årliga besök i Lofoten uteblev av naturliga orsaker i år så det ska bli super roligt att träffa henne igen.
Ja, det blir ju idag det eftersom klockan helt plötsligt sprungit iväg idag igen..

Inga kommentarer: