2008-09-11

Ett nytt liv




























Fairwiev dome, kommer ej ihåg leden just nu

Klockan är halv nio och både jag och Petter stupar ner i sovsäckarna fulla, mätta och totalt färdiga.





























Vår fina Dodgevan från The great white book

Vi somnar 30 sekunder senare på campingen uppe i Toulomne Meadows, och då menar jag uppe för vi är på ca 3000 möh. Här är det kallare än i Yosemite där vi bara landade en dag innan vi insåg att när vi inte ens orkade sitta still i skuggan så var det uteslutet att klättra.

San Fran försökte vi komma ut så fort som möjligt ifrån så vi köpte den tredje bilen vi tittade på, kanske inte det mest logiska valet, men en 12 personers röd fin Dodge van som har tillhört brandkåren kändes väldigt väldigt bra. Den spinner som en katt och så är den ju som sagt röd och fin, dock ej döpt än så namnförslag mottages gärna..





























Nedstigningen från Daff Dome

Det känns som ett perfekt val att åka upp till högre höjd och svalare väder och bara leka lite bland alla högar med perfekt vit granit efter storstads stress med att köpa bil. Konstigt, så fort jag fick ta av mig skorna och sätta upp fötterna på fönsterbrädet, sätta på lite musik och Petter gasade upp på motorvägen så kände jag mig hemma.




























Svaigt och fint

Vi har klättrat fina lätta klasiska leder och bara njutit av början av vår ledighet och det känns som en bättre början kunde vi inte ha fått.

























Uppfriskande bad i Tenaya lake

Idag åkte vi ner till Yosemite igen där temperaturen har sänkts, och så dök Hilde,Linus, Ola och Jo-Arve upp, underbart att få se dom igen. Det blev kramkalas så det stog härliga till och nu måste jag springa och hjälpa till med maten och packa väskan inför Freeblast imorgon!

Hörs snart igen,

Hanna =)