2008-02-03

Goda grannar

Vissa dagar är jag gladare än andra att bo på Räntmästaregatan och i lördags var en sån dag.
Petter jobbade dygn och och min tanke vara att jag skulle vara produktiv, men vissa dagar så vill inte kroppen vara med på ens planering. Antagligen för jag har haft 6 träningspass på fem dagar och antar att kroppen säger ifrån ibland.
Clara och Patrik bjöd på storfrukost och helt plötsligt så var klockan tolv, solen skiner i mellan moln som drar förbi med en rasande fart.
Clara var inte sugen på att klättra utan ville ut och springa och jag var inte sugen på att ringa runt för att hitta någon att klättra med.

- Men du Clara, ska vi inte bara åka ut till Utby och klättra någonting lätt i solen?
- Nej..
- Nähä, då så..

Planerna om att springa milen övergick sakta till en långpromenad istället och Patrik avböjde inbjudan om att följa med oss.
Varm choklad på termos och en långpromenad runt Delsjön fick det bli istället för klättring.
Halva kroppen pendlar mellan viljan att få klättra men den andra halvan är mer än nöjd att promenera i solen med Clara.

Kvällen närmar sig och ännu en gång så räddar Clara och Patrik mig med renskav och en plats i soffan för filmkväll.
Ibland är det extra skönt att ha grannar.

Inga kommentarer: