2008-01-29

Svaghet

Lars lurade i mig en semla och lite kaffe vid fem tiden och redan innan visste jag att det skulle vara kört.
För mig som är en icke-kaffe drickare har lite koffein förödande konsekvenser.
Jag pratar oavbrutet, kan inte stå still, får världens största svettfläckar under armarna och får så mycket energi i kroppen som jag inte kan tygla.
Helt stissig så blir det ett boulderpass med flickorna på Fabben, där det inte finns någon möjlighet för mig att vila mellan problemen.
När vi helt körda i underarmarna lotsas bort till den brantaste väggen av Ann-sofie för att prova på hennes problem och är det bara att bita ihop.
Det sprack illa kvick när Ann-sofie (som är den starkaste tjejen jag vet.. förutom Malin) med gravallvarlig röst påpekar för Lina som kämpar järnet;
- Nej, du får inte tweaka, det är ett tecken på svaghet, så brister alla ut i skratt och Lina trillar ner.
Det var dagens lärdom, inget mer tweakande för min del.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow, som att vi är imponerade och inte hund. Vilken fin sida, vi vill ha mera läsning Hanna! Lina kommer hädanefter endast tweka i nödfall men Jossan kommer fortsätta jamma med knuten vänster näve!

Klättertorpet sa...

Tack flickor, jag ska göra så gott jag kan.
Jossans jamteknik ska vi återkomma till och twek kontroll blir det som vanligt tisdag på Fabben.
Ser fram emot det redan, kram