2008-01-15

Swesport


















Det är söndagsmorgon och klockan ringer 04.00.
Sakta smyger jag ut från sovrummet för att inte väcka Petter och packar tyst ihop mina saker och tar kudden under armen och går ut i natten.

Padde är sen och jag huttrar lite, helst hade jag velat ligga kvar under täcket med Petter men inte denna söndag.
Jobb är jobb och Swesportmässan som jag och Padde är på väg upp till i Stockholm ligger på söndag och måndag.
Jag somnar så fort jag får en möjlighet och vaknar i takt med att solen går upp någonstans utanför Nyköping.
Det är klarblå himmel och fyra grader och med en tung klump i magen så konstaterar jag att årets första klätterbara dag kommer jag spendera inomhus.


















Vi har bokade möten med en radda olika leverantörer och sitter inomhus och får se nästa hösts kollektioner, lite konstigt eftersom vinter känns oerhört avlägsen och då definitivt nästa års.
Vi hittar några produkter som vi båda fattade tycke för, bla annat Mountain Equipments nya dunjacka.

Med fullstoppade hjärnor lyckade vi ta oss in till stan, hitta vårt hotell och försöka rensa alla intryck från dagen.
Två glas vin och 18 smårätter senare på Sahara, en libanesisk restaurang, med Hanna-Kajsa som sällskap så lyckas vi nästan släppa tankarna på alla dagens produkter.


















Måndagen börjas med lyxdusch och generös hotellfrukost och vi är redo för en ny omgång av kollektioner men det är svårt att hålla orken uppe.
När Stefan plockar fram Pranas linnen så tänds glöden igen och jag är med i matchen en stund till men tankarna vandrar iväg till Räntmästaregatan.
Kvällen hinner bLi sen innan jag får krypa ner i sängen brevid en sovande Petter igen.
Cirklen är sluten och det regnar utanför igen efter två dagar med fint väder i Stockholm.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, det låter bra.....det var Fredrik (ödman) som sa att jag skulle gå in och titta på din blogg och här är jag. Du skriver bra och har ett spännande liv. Vad härligt att vara så dedikerad till klättringen!!!!

Många krama Helena (foto i Lofoten)

Klättertorpet sa...

Hej Helena, det var inte igår =)

Du har din fotografering och jag har min klättring, vad vore livet utan passionen?

Roligt att det var Fredrik som tipsade dig det känns som det var evigheter sen jag träffade någon av er, så bamse kram på er båda!