2008-01-02

Varmt i sängen

Jag är sjuk.
Kroppen gör ont, nästan är igentjockad och det är omöjligt att svälja utan att det hugger till i halsen.
Dom senaste fem dagarna känns oändligt långa och diffusa.
Jag börjar bli innerligt trött på att inte ha kontakt med min hjärna utan ständigt bli stoppad i nått som känns som bomull och bara orka titta rakt fram.

Men en kort resumé av alla dagar som har gått:


















Jessica och Engla i full lek


I år var det bestämt att vi skule hålla hus hos syster Tuva och Nicklas så hela halvstora familjen Mellin samlades för att öppna julklappar till barnens förtjusning, äta julmat och umgås. Det blev lätt hektiskt med nio vuxna och tre barn men samtidigt väldigt trevligt. Vad är det som gör julen, en fridens högtid till att alltid kännas kaotisk? Som tur är så har storasyster Jessica och Tuva ett oändligt tålamod till all barnhantering.



















Mamma i den bortglömda vintern


Jag kommer ihåg att snön brukade vara närvarande på jul när jag var liten, men den verklgen lyste med sin frånvaro på den lilla motionsrundan för dagen. Fast man får vara glad så länge det inte regnar på riktigt Göteborgsvis.

När arbetstimmarna började smyga sig på så var det även någonting annat som smög sig på mig, lite som ett katt som smyger på sitt byte. Det spanade in sitt offer, lät det leva i ovetskap, lät henne ta några springturer i skogen för att få henne att känna sig levande innan den slutliga attacken. Då slår den till, men inte tillräckligt för att döda, utan mest för att fortsätta leka med sitt byte så hon önskar sig själv död för att undgå förnedringen.


















Lite bouldring på Hönö för dom som orkar


Så för mig blev det varken en bilfärd till Standa med Lina och Henke eller en bilfärd till Chamonix med H-K och Katrin på lördagen. Jag orkade helt enkelt inte följa med och leka utan har snällt fått ligga i sängläge och tycka synd om mig själv istället.
På söndagen så strålar solen för första gången på länge och jag klarar inte av tanken att få ligga hemma inomhus, så jag packar sovsäck och liggunderlag och följer med till Hönö,låter solen lysa på mig medans dom andra leker av sig.















Fyrverkerier över Göteborg


Nyårsafton närmar sig sakta och jag orkar inte ens tänka på det, att vara social är det sista jag är sugen på så det blir en väldigt god trerätters middag på Räntmästaregatan tillsammans med Petter.
Kvällen avslutas med hejdundrande massa raketer med utsikt över nästan hela Göteborg och för mig blev det en perfekt avslutning på det här året.

3 kommentarer:

Anonym sa...

god bedring kjaere hanna!

Anonym sa...

tack för hjälpen och resten också förresten beklagar utseendet - faderollan

Klättertorpet sa...

Jag tycker du ser stilig ut =)