2008-02-21

Stresshantering

Hjärnan håller på att koka över och jag längtar mer och mer till att åka till Romsdalen och frysa lite.
Hela förra veckan så gick jag och laddade för att hålla i Ninja på fredagen och den här veckan har gått åt att ladda för tjejveckan i Romsdalen (där det är extra roligt att Hilde står som modell).




Så när Petter ringde mig på måndagen och tyckte jag skulle komma ner till honom i Skåne, där han sålde in Black Diamond till Exspobutiken, så tackade jag snabbt ja.

Tanken på hotellnatt och frukost tillsammans och en sväng till Kullaberg senare på dagen var allt för lockande för att stanna hemma.


Det blir inte som man vill alla gånger och dimman låg tung över den skånska slätten på tisdagsmorgonen.

Det blev iallafall frukost och en tur runt Kullen, men klättringen ute fick bytas ut mot ett boulderpass på Fabben tillsammans med flickorna.

Igår bjöd Hilde på middag med tillhörade vin och denna kväll var diskutionerna lite mer allvarligare, lite mer rättfram och framför allt lite mer ärliga än vanligt och det slog mig hur sällan man faktiskt säger det man funderar på rakt ut. Det får bli mer av det i framtiden.


Men nu så ligger det saker över hela vardagsrumsgolvet som borde vara vackert packade redan för en vecka i Romsdalen. Glädjer mig otroligt mycket för att få komma ut på tur igen, få träffa Kristin igen som ska hålla föredrag om deras Svalbardtur, få klättra is men bävar inför tanken att försöka stå på ett par skidor och ta mig neråt i en äckligt läskig snöbacke.
Förhoppningsvis så kommer jag hem med kroppen i behåll, ha en underbar vecka för det ska jag!

2 kommentarer:

Pär sa...

Hey! Jag kommer till Romsdalen nästa vecka (om vädret är bra) för att gå lite på tur med en polare som också ska jobba med tjejveckan. Jag säger hej om jag ser dig.

-- Pär

Klättertorpet sa...

Åh, vad roligt!!

Det är klart att vädret ska vara bra =)
Vi ska bo på vandrarhemmet och kommer komma upp imorgon kväll och åka på söndagmorgon, så vi kanske kan korsa våra vägar.

(Du kanske kan smyga in som tjej och titta på Pakistanbilder..)