2014-11-01

Bilbekymmer

Jag vet inte hur han lyckades, men vår gröna bil har punka. Fetpunka. Tomt i däcket. Nada.
Petter stannade med bussen och sov utanför jobbet och jag fortsatte genom natten för att få sova i vår säng. Och för att vi har tid hos bilmekanikern och att byta däck på den gröna bilen 08.00.

Det är bara att pumpa upp däcket, det går med cykelpumpen men det är lite jobbigt. Givetvis så är jag sen ut på morgonen. Hittar inte bilen innan jag inser att den står i garaget, upp till lägenheten för att hämta garagenyckel och ner igen. Försöker pumpa upp däcket. Händer ingenting. Trycket stiger upp till 7 bar.. men det händer ingenting i däcket. Inte en liten luftpuff ens. Jag plockar av mig mössan. Halsduken. Syntetjackan. Fleecetröjan. Underställströjan. Handledsvärmaren. Det händer ingenting med däcket.

Ok, kör ut den för att byta till reservdäcket. Inser att Petter varit inne på verkstaden men de fick inte loss en av bultarna, det är därför jag ska åka in med den nu. Panik.
Ok, vi provar igen med cykelpumpen.
Helt plötsligt så är det som att pumpa genom smör, luften fylls i däcket och jag kan svettig åka därifrån. Ner till verkstaden försenad och lite stressad.

Någon annan som njuter av morgonen

Då får jag min balsam för själen, som motvikt mot morgonens stress. Dimma som stiger upp från Lac du Molé. Jag promenerar runt sjön, tar bilder från varje tänkbar vinkel. Billös liftar jag tillbaka hem och lägger mig för att sova en stund.

Inga kommentarer: