2009-02-19

Räntmästaregatans frisörsalong


























En helt vanlig torsdag på året, inte helt annorlunda en någon annan torsdag som passerar förbi i ens liv.
Denna torsdag bjöd dock på en liten överraskning för min del. Vi brukar träffas på Räntmästaregatan med jämna mellan rum, för att springa, basta, äta eller bara ha det allmänt trevligt och så var fallet denna torsdag. 
Värden denna gång var Ann-Sofie som gulligt hade bakat kaka bjöd på mackor och tjejerna kom tillströmmandes från alla möjlig håll.





















Lina och Lina, Angelina, Jossan, Clara och Jessica med ett kort besök med Vilja. 
Nästan innan Lina hade hunnit innanför dörren så hade hon part ihop min vilja att bli klippt med slumpen att Angelina som råkar ha gått frisörprogrammet på gymnasiet, med en sax i väskan...
(Lina som dessutom är svarthårig och nyklippt.. och andra Lina som är nybliven rödtopp och nyklippt..)

Ja ni kan ju bara räkna ut hur det slutade, jag fick mina tre års spretande hår tesar avklippta med en ivrig Angelina över mig.






















Så nu är jag betydligt mer friserad än vad jag har varit på tre år, mätt och glad över efter en trevlig kväll ännu en kväll på Räntmästaregatan och ser fram emot imorgon bitti då jag ska möta Lina för en morgonsimtur innan jobbet.

Det är inte var dag som jag stöter på en frisör som inte är en frisör mitt på en torsdag på Räntmästaregatan, men idag var kanske min turdag?

2 kommentarer:

Gunn sa...

Hmm, är detta samma Angelina som känner Thomas Månsson? Som har haft (eller fortfarande har) en 1:a på Doktor Forselius gata? För isåfall har jag hyrt hennes lägenhet några månader sommaren 2003. Och isåfall är det än en gång konstaterat att världen är liten!

Anyway Hanna, nu måste vi träffas snart! Kram!

Klättertorpet sa...

Ha ha, jo jag misstänker starkt att det är samma Angelina =)
Vet iofs inte vart hon bor, men världen är liten.

Jo, Gunn nu måste det snart vara dags!
Kram kram så länge!