2009-02-05

Dålig dag?


























Vissa dagar är inte ämnade för att finnas, som när det hamnar vitpeppar på gröten istället för kanel när förseningen redan står runt dörren.


Eller som den här morgonen som lämnade en tung klump i magen av olika anledningar som inte vill släppa under dagen, utan hänger sig kvar som en blodigel.


Men så kan även de sämsta dagarna vändas till en sådan dag som leendet knappt kan ge sig när jag cyklar hemåt.
Så var det idag och jag älskar den känslan av lycka, av lätthet som fyller mig de dagarna.
När backen hem känns som en fjutt och lckan i benen trampar cyklen av sig själv och ehla värlen verkar god.


Jag hade bildvisning på Fjällsport idag och det kändes som om det blev lyckat, det är så svårt att veta om folk tycker att det är intressant att höra mig stå och mala på om min resa, men jag hoppas att de ca 50 som kom iallfall fick ut någonting av det.
Kvällen avslutades med en god porter (Ocean, göteborgs bryggt) på haket brevid jobbet med massa positiv energi från underbara tjejer; Hanna-Kajsa, Johanna, Emma, Annika och Karin.
En liten mini reunion från Rjukan och de gav mig så mycket extra boost idag, tack för det tjejer!

Men så tänker jag på Simon och Åsa där hela deras hus på Branta Liden brann ner, bara några dagar innan deras lilla Ingelin vile komma ut, och då ställs ens egen dåliga dag ganska bra helt plötsligt.
Nu är de i Åre för att hinna landa, kolla in deras blogg om du undrar vad som händer med dom.

Så ge aldrig upp hoppet en sådan dag när allt känns piss, dagen kan faktiskt vända till en av de bättre dagarna på länge.

2 kommentarer:

jenso sa...

Lustigt, hade också en riktigt dålig dag igår men bildvisningen var en bra vändning. Får säga att bilderna var riktigt bra.

Klättertorpet sa...

Det verkar som om det var en dålig dag för flera igår, det kanske bara var en sån dag igår..

Roligt att glad att du gillade bilderna, det är alltid svårt att veta om det är det minsta intressant för någon annan än en själv.

Ska bli spännande att se dina bilder =)