2008-05-01

Räntmästargatan





























Lina är extra sugen att vara med på bild

Jag måste bara få göra lite reklam för hur mycket jag gillar mina grannar och området vi bor i.
Söndagen gav mig ett litet uppvaknande i att min kroppsform har ändrats drastiskt efter hemkomsten fån Pakistan, dvs jag kom inte i några av mina byxor förutom mina älskade Levis Twisted jeans.
Ja, ja jag vet att någon kommer protestera och säga att jag var sjukt smal när jag kom hem och att det bara är nyttigt för mig, men jag upprepar; jag kan inte ha några av mina byxor som jag kunde ha innan jag åkte.

Så på måndagen blev det en joggingrunda i Skatås med Petter i makligt tempo och jag blev positivt överraskad att jag tyckte det var skönt att springa. Mest glad blev jag däremot över att det gick mycket bättre än vad jag hade hoppats på, jag kände mig inte alls det som en lungsjuk döende 70+ som jag trodde utan hade lite klipp i benen.

Skatås nås enklast genom att snöra på sig löparskorna i lägenheten och sakta jogga i 5-10 minuter och sen dker bara skogen, fåglarna, lövspräckande träd och en massa motionärer upp.

Ett-noll till Räntmästaregatan.






















Patrik, Clara, Mackan och Jossan är fascinerade över Hildes kroppsspråk

Nästan hela Team Räntmästaregatan slöt upp på tisdagen på Reselinväggen, Clara, Patrik, Jessica, Tobbe, jag och Petter.
Johan och Ann-Sofie var ursäktade eftersom dom befann sig i Frankrike och den blev ett evig kacklande då även Råggan och Jenny samt Jossan dök upp.
Effektiv efter-jobbet-klättring bedrevs med topprep till höger och vänster medans min egen ropegun Petter kastade sig över dom lediga lederna.

Jossan bjöd dessutom in hela Team Räntmästaregatan till grillning för morgondagen, vilket vi alla lovade dyrt och heligt att dyka upp på.

Två-noll till Räntmästaregatan






















Jossan, Ankan, Jessica och Tobbe njuter av det varma vädret

Petter föll bort från Team Räntmästeregatan för jobb, men vi fick påfyllning av Henke, Lina, Hilde och Ankan och en väldigt trevlig kväll, tack för det!

Tre-noll till Räntmästaregatan

Helt plötsligt blev klockan allt för mycket och jag ska packa ryggsäcken och hålla tummarna på att vädergudarna inte vill mig någonting ont imorgon så vi får en fin dag i Bohuslän.

Hur många poäng har din gata plockat ihop dom sista dagarna?

1 kommentar:

Anonym sa...

bra start