2008-05-05

Långledigt

Valborg, långhelg för dom vanliga arbetarna och en halvlånghelg för mig.
Jag visste redan innan att jag och vädergudarna inte riktigt är dom bästa vännerna, så jag förväntade mig regn någon av mina lediga dagar.
Mycket riktigt, när torsdagsmorgonen gryn så är det grått ute och regnet drisslar ner, allt är blött och klättermöjligheterna ser dystera ut.
Det blev en väldigt trevlig dag trots allt, Katrin och Jon var på besök från Stockholm och efter en lång morgon fika hos Clara och Patrik så skiljs vi åt vid fyra tiden när dom kastar ut oss.
Vi bestämmer oss för att återförenas lite senare för en middag och det får bli en joggintur i skatås för att väcka kroppen innan en väldigt trevlig kväll.





























Ankan på led press på En knuten vänsternäve

Fredagsmorgon, vi klämmer in oss i bilen tillsammans med Hilde och Ankan och ställer in siktet på Bohuslän, inte helt oväntat kanske.
Vi har lite beslutsångest eftersom det har regnat och undran över vilket berg som kan vara torrt.
Petter kläcker den bästa idén; Ska vi inte åka till Vetteberget?
Sagt och gjort.

Hilde och Ankan var nöjda med dagen även om den blev summerad med;
Ja, det känns som vi har spelat på bortaplan idag.
Dom syftade nog till den överhängande klippan som krävde sin kvinna med handjam och fistjam. Gillar man inte att jamma utan små krimpar så kan det nog kännas som bortaplan.





























Hilde visar sina fina bullar hon har bakat

Jag däremot ÄLSKAR, ja det ser illa ut att skriva med stora bokstäver, men jag verkligen älskar att handjamma och får jag in ett fistjam någonstans så sprider sig lyckoämnerna i min kropp.
Helt oväntat så löste jag kruxsekvensen på En knuten vänsternäve på en gång med, inte bara en knuten näve, utan två efter varandra.
Förra gången jag var här med Petter så kom jag inte ens i närheten av att komma upp, så det fick bli ett led press för min del med, tyvärr gick både jag och Ankan bet.
Nästa gång..
Det blev en kvällsavslutning på Galgebeget innan vi åkte till Bohusstugan för att få en glimt av Jonas Paulssons bildvisning innan vi var tvugna att vända bilen hemåt.






















Fredrik matchar inte Åsa och Svante lika bra

Tidigt, tidigt på lördagsmorgonen steg jag och Petter upp för att följa upp på en bra tradition, skattjakt på Climb In.
Smygandes i Gärdsås, Utby och Fjällbo satte vi säkringar på fina och populära leder för glädje till första replaget för dagen.
Högsta vinsten blev en gul Camalot på Crack of Doom, men jag hoppas att dom andra skatterna uppskattades dom med.
Jag var tvungen att jobba, men åkte ut till ängen för att få träffa Åsa och Fredrik som var på besök från Örebro innan det var dags att gå på festen.
Svante har blivit helt galet stor sen jag såg honom sist och var väldigt bestämd över vilken sorts mat som var välkomnat i hans mun.





























Hilde på Prisemaster i kvällsolen

Söndagsmorgon, vi hämtar Judit och Tofsen (mitt nya smeknamn på hennes valp) och drar till Bohuslän för att möta upp med ett helt gäng på Hallinden.
Hilde, Ankan och Jonas i en bil, Pekka, Erik och Johan i en samt några norrmän som fick trängas med oss.
Branta väggen är inte så torr som varken Petter eller Hilde önskar, men lederna blir avverkade en efter en, några fall och några utan.
Jag blir glad över att kroppen känns som den vill vara med och Fueled by coffee.. blev mitt glädjeämne med kraftig pump, men lyckat försök.






















Hilde gör en norsk coiling på rep

Söndagen avslutas med Prismaster i kvällsolen, en perfekt avslutning att få komma upp i höjd med vind i håret och solen i ryggen.
Däremot så håller jag på att sätta i halsen när jag ser Hilde coila ihop repet.
Denna dam har visserligen inte klättrat sååå länge, men nu har hon iallfall hållt på några år och borde veta bättre.
Instruktören i mig får rycka ut och visa hur man gör i Sverige och jag känner mig lite lugnare över att åka till Mongejura (förhoppningsvis om två helger) tillsammans med henne, Lina och Ann-Sofie

Inga kommentarer: