2007-05-30

Virrklättring

Petter står utanför Fjällsport efter jobbet och vi åker direkt till Galgeberget för att möta upp med Jonas. Det är mulet med lite blåst, men hyfsat varm.
Petters fingrar passar perfekt in i Masken och det ser läskigt lätt ut när han klättrar medans Jonas fotar.
Jag tar en tur på topprep innan det sista ljuset försvinner och önskar ännu en gång att mina fingrar skulle vara bara lite större. Men jag ringlockar på något ställe och vrider runt ordentligt istället så passar även mina fingrar, det blir bara lite obekvämare.
Skönt att få klättra lite och jag börjar känna mig friskare.


Tisdagen är mulen även den, vilket är perfekt väder för att filma på Presenten.
Petter hänger upp och ner i fötterna och stackar allt han har och använder alla kroppsdelar för att komma upp.
Jag funderar på att prova på topprep, men kommer snabbt på bättre tankar, då skulle kroppen nog i ren protest se til att jag skulle få ligga i feber dom närmsta dagarna.
Jag är trött och Petter ser helt färdig ut när vi är färdig filmade så vi en sväng till Ulorna för att spana nytur, men det rinner från det mesta tyvärr, så ombestämmer vi oss för att åka till Stranderäng för att klättra Örnen och alla andra leder där.
Vi känner oss lite vilsna men hittar tillslut till insteget, vi kör Örnen men ger upp dom andra och letar nyturer istället.
En letning efter Bullberget som blir vårt tredje fjärde berg, slutar med felgåing i massor skog, så vi ger upp och åker hem till stugan, käkar oc hälsar på Johan och Ann-Sofie istället.

Vi vaknar upp med grått som övergår till digg som övergår till regn.
Vi packar väskorna och beger oss till Svanvik istället och ger upp när armarna inte klarar mer..

Inga kommentarer: