2007-05-02

Vår flygtur

Glad i hågen traskar vi in mot Hallinden från solen till skuggan. Dagens projekt för min del är Gå på pumpen och det pirrar lite i magen bara vi kommer nära. Magnus och Andreas har redan hängt upp ett rep på den och Andreas är på väg upp när vi kommer. Vi värmer upp på Afterburner som Oskar springer uppför för att lugna sitt klätterbehov. Det känns kallt i skuggan och kroppen vill inte riktigt komma igång men efter Ont blot så är jag lite varmare i kläderna och provar en gång på topprep.
Det känns bra, men för koncentrerad att klättra och glömmer att kolla några säkringar.
Äsch, det är väl bara att prova kom jag fram till och klarar av den gröna traversen in till den. Ska den göras så ska det göras på riktigt..
Lite nervös och känner mig lite skakig.. gör av med för mycket energi, men klarar kruxet.. men sen kommer en liten bit med layback och jag tänkte att jag kanske kan dyna in i ett handjam istället..
Provar och.. misslyckas..
Får mig mitt livs längsta flygare upp och ner, landar i ett träd, bryter av en gren och fortsätter ner lite till.
Blir hängande upp och ner en stund innan jag fattar vad som hände..
Mycket skakis fortsätter jag upp mot toppen, men vågar mig inte på ett ledförsök till, jag är helt färdig för dagen, både mentalt och fysiskt.

Inga kommentarer: