2011-07-14

Resfeber




























Någon annan har väntat i Uddevalla

Det är en speciell känsla som infinner sig när jag är på resa
först så slår resfebern till
nu på senare år så slår den nästan knockout på mig
sen kommer lugnet
så fort jag tagit första steget på resan så blir jag lugn
sätter mig ner och tittar på folk
följer med i strömmen

Det är en speciell känsla att resa
imorgon börjar förhoppningsvis vår resa mot blå himmel
granit och klättring på Ultima Thule.
Det är lite så det känns nu, lite resfeber
men sen kommer lugnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa med at bo här i Bohuslän är att man har en fin plats at resa ifrån och komma tillbaks till (och någon att komma hem till och berätta allting för). Jag gillar när resor även har bra början och bra slut liksom...Ha det bra, hälsningar från Mari som har fått lägga resandet på is ett par år,men snart är det min tur igen.

Klättertorpet sa...

Tack Mari,
snart kommer din tid med resande
tanka bussen och rulla iväg
själv eller med hela familjen.
Tur och retur Bohuslän.