2010-02-14

Vinteradjö






















Kallt i Munkedal, kallare än i lördags

Vinterns avlut kanske står för dörren
Imorgon åker vi till Spanien med förhoppning om vår, värme, sol, vi får se, det ser inte så ljust ut på YR just nu..

Min kropp håller sakta på att återhämta sig, snoret rinner inte lika mycket och de gula kycklingarna i halsen har krympt till embryon.

Hade tänkt att jag skulle klara av att ta det lugnt tills vi åkte.
Vila.
Låta kroppen hinna ikapp.

Lördag morgon och solen strålar landar i ansiktet, pigg och ivrig kommer jag igång med dagen.
Petter föreslår en skidtur i Munkedal.

-Nja, jag vet inte, jag kommer ha svårt för att inte åka på..
-Ja, jo men det kan ju vara årets sista skiddag..
-Ok, vi åker!






















30 meter anmarschklättring till 30 mäktiga meter
Elisabet och Nicklas klättrar

Söndag morgon är inte lika vackert, men jag hoppar ut ur sängen, idag ska det isklättras!
Om jag fick åka skidor igår, så måste det vara legitimt med isklättring idag på min ta-det-lugnt-skala?

Japp, det blev den bästa isklätterdagen för den här säsongen.
Med lite mod i magen och bra uppbackning av Greger så vågade jag mig sakta men säkert upp för pelaren som jag och Nicklas var och toppade på Kärnsjön för några veckor sen.
Kan leva på de fjärilarna imorgon.

Sen blir det fjärilar från kalksten, vin, ost och kanske lite sol.
Får se om datorna åker med, annars så är vi tillbaka om två veckor!






















kram kram, nu lämnar vi vintern!

4 kommentarer:

Hanna-Kajsa sa...

Hoppas att ni får en riktigt fin resa och må solen skina på er. Ska bli kul att träffa dig, det är ju inte så värst långt kvar nu. Ser fram emot det!

Stor kram

Martin sa...

Hoppas att ni får det superhärligt där nere.
Tackar för hjälpen med att hitta isen igår också.
/Martin

Klättertorpet sa...

Tackar å bockar, solen har iallfall tittar fram lite.
Två frukostar i solen gör sitt till välmåendet, ska bli skoj med kontrasten att få leka i Rjukan med dig när jag kommer hem ;)

Kram kram

Klättertorpet sa...

He he, det är skoj att få leka isguide när jag knappt vet någonting själv!

Hoppas ni fick en fin dag vid Saltkällan och att du har slipat lite på din klätterreknik =)