2010-02-24

Som ett brev på posten





















Det var en gråmulen förmiddag
blåsten var lite var kall, lite för ivrig
när Petter hade klättrat färdigt kom duggregnet.

Brant 6c, jag har missskött min uppvärmning mer än så förut
men ändå så kom det som ett brev på posten.
två pajjade armbågar,
som att ha kraftig mensvärm i båda armarna.

Jag provar att se det positivt, det går säkert över,
klättrar inte svårare än 6a,
men det är svårt.

Vilodag idag,
från och med imorgon blir det att gå på värktabletter och klättra ändå.

Några super tips på att få bra armbågar i ett vips?
(Att inte klättra ingår inte i förståelse vokabuläret)

8 kommentarer:

Anonym sa...

medicinen heter vila,vila,vila..tråkigt nog!/JO

climbingpost sa...

debes estirar los antagónicos del antebrazo. Funciona!

Anonym sa...

Hei Hanna!
Prøv Tamanrasset i Algerie; der var varmt, tørt og mild gradering!

ToreL

Magnus Ivarsson sa...

Använd benen (http://www.bannedinhollywood.com/wp-content/uploads/2010/02/mountain_goat.jpg)

:)

Krya på dig!

Anonym sa...

diklofenak..

Johan sa...

Bicepscurls och plogen funkar alltid !!!

Anonym sa...

Kanske lite sent tips, men om bågproblemen fortsätter, kolla in den här artikeln: http://www.drjuliansaunders.com/resources/feature_articles/dodgy_elbows/
Brukar köra hans övningar om jag känner av mina "golfarmbågar" och det funkar alltid. Om man är på resa kan man ta en pinne och hänga en tung ryggsäck i istället för hantlar.
Lycka till!
/Erik

Klättertorpet sa...

Ha ha Johan, jag tänkte att det skulle komma någonting om bicepscurls! om inte annat så kan nog mina biceps behöva lite träning ändå..

Som tur var så hade Petter lite Voltaren på recept med sig så det blev att knapra på som en glad struts. Stretcha lite, värma upp mer, använda benen och massera.
Får se vad de säger om isklättring i Rjukan om några dagar..

Sen får jag nog annama både Jockes och Eriks tips, det är ju snart vår på riktigt. Idag hade det gått att klättra på Häller ryktas det om.

Mina armbågar tackar för tipsen och hoppas huvudet lyder!