2009-10-03

Ingen knorr än..

Nu finns det ännu ett konstaterat fall av svininfluensan efter läkarbesök igår.
Snabbt avfärdade han mina egna spekulationer om felet med min egen kropp till svininfluensan.

Jag kan tycka att det är lite jobbigt att besöka läkaren, jag känner mig alltid så enfaldig. På något sätt så inbillar jag mig att jag borde känna min kropp bäst, veta dess fel och brister, symptomer vid sjukdom, men icke.

Två minuter efter jag satt mig i stolen och försökt förklara mina symtomer och egna tolkningar så tittar han upp över sina glasögon och säger; Hmm, nja med en lätt rättande ton, du har svininfluensa.
-Men magontet kan..
-Nej.

Ok, det är bara att gå ut slokörad med vetskapen att det ändå inte fanns någonting mer att göra; sov drick mycket vatten och rör på dig så mycket som möjligt.
Jaja, det hade jag ju kunnat komma på själv iallafall. Som tur är jag inte smittsam längre, inte för att det gör någon skillnad.

Lämnade av Petter på Landvetter, han och Stefan borde ligga och sova gott utanför kiosken i Camp4. Deras mål är att friklättra Salathe´och jag har inte mista tvivel om att de kommer att lyckas, ett bättre replag för det går nog inte att sätta ihop. Återkommer med uppdateringar.
När nu en dator springer förbi mig..

4 kommentarer:

Jonas sa...

Krya på dig!
Kram, Jonas

blue_swede sa...

Oink! Krya på dig.

Klättertorpet sa...

Tack på er, nu är jag nästanfrisk, det enda som är jobbigt är uppförsbackarna. Inte så illa, knappt några biverkningar, kanske bara lite hårigare, lite mer skär i huden och en växande hunger.

Kram =)

bjorgaas sa...

Når skal kroppen din lære seg å IKKE TA IMOT alle baselusker som befinner seg i nærheten. Den er nok for åpen og tolerant. For nyskjerrig på nye ting. OJ! En ny bakterie! Hvordan er den, tro? Kan jeg bli venn med den? Tenker kroppen din. Du får lære den å være mer skeptisk ovenfor fremmede bakterie-og viruskulturer..

God bedring, søta.