2009-08-12

Skyltars intresse för omvärlden?





















Morgongruset har knappt lämnat ögonen, gröten ligger som en klump i magen och det är dags att cykla till jobbet.
Samma procedur som många många mornar förut, ner för backen, lite kyligt med kraftigt vinddrag.
Raksträcka vid Gubberogatan, fortfarande lite kyligt, det är fuktigt i luften.
Ner för bron, inget stopp vid rödljuset där de andra cyklisterna står och väntar.

Gött tre poäng till mig, men blir strax omcyklad av en sportig fan med keps, minus ett till mig.
Raktsräcka längs vattnet, sicksackar mig förbi mammor med barnvagnar, nu börjar pulsen stiga, ser ett kommande pluspoäng.

Ner under bron, poängen svänger vänster, jag höger, då räknas det inte, sådana är reglerna.
Raksträcka förbi Ullevi, nu höjs temperaturen i kroppen, kränger av mig fleecetröjan utan att stanna, vill inte låta  de två insamlade poängen komma om.





















Vid Gustav Adolfs torg, nästan framme så ser det annorlunda ut än det brukar. Det står skyltar överallt, det är en utställning, Signspotting projekt som Doug Lansky är ansvarig för. Smyg förbi och kolla, står uppe varje dag under kulturkalaset.
Gillar extra, Funeral 50 % som skymtas i bakgrunden på första bilden.




























Jag och Magnus hittade vår egen text på väg till korv och öl innan ett misslyckat försök att kolla på bla Anna Maria Espinosa och Titiyos hyllning till Dusty Springfield.
För mycket folk, stänga ingångar och för höga staket..

Inga kommentarer: