2009-08-24

Lusten återvänder





























Magnus hjälper mig på andra tankar

Jag har inte haft någon lust alls sen jag kom hem från Grönland.
Det har inte gett mig någonting och då har det fått vara.
Det måste kännas rätt, annars kvittar det för min del.

Jag försöker att aldrig pressa fram den även om jag saknar det. Har försökt gjort en massa andra saker istället. Petter är i Frankrike med Oskar och njuter perfekt kalksten i Verdon, så då gör det ingenting.























Hanna-Kajsa med livets goda

Jag brukar ha det så efter en lång resa, lusten brukar ta lite tid på sig innan den kommer tillbaka. Lite sakta smygande och sen för fullt igen.

Nu har den äntligen återvänt.

En morgon när jag cyklade till jobbet så tog jag några djupa andetag, insöp den kyliga luften och kände den där pirrande känslan i kroppen. Den PIRRANDE känslan jag har saknat och väntat på, längtat efter. Tror det har varit värmen eller att jag inte har smällt allt från Grönland.
























Två Hannor och en Kajsa njuter

Nu är lusten tillbaka för fullt, nu kan jag inte vänta till nästa gång tack vare Hanna-Kajsa.
Vi hade en underbar helg på Ranchen.

Höstluft
Lång frukost i solen
Nybakt bröd
Perfekt temperatur
Pirrande känsla
Perfekta sprickor
Friktion
Granit
Fingerjam
Handjam
Perfekta kilplaceringar

Klätterlusten är tillbaka!























Tjyvstart på Uteguiderna i lördags

På fredag jobbar jag sista dagen på Fjällsport och ska börja mitt nya liv.
Jag har tjyvstartat lite.

Vi flyttar in på ranchen efter helgen, hyr ut lägenheten i stan. 
Jag kommer att jobba på Uteguiderna minst två dagar i veckan nu i höst och resten av tiden kommer jag att hänga med Petter.
Klättra
Paddla
Klättra
Snickra lite hus
Klättra

Låta lusten att leva komma tillbaka, lusten att klättra få blomma. Njuta. Ha en underbar höst.
Snart börjar mitt nya liv.

6 kommentarer:

jenso sa...

VAd roligt att det gick att jobba med uteguiderna! räkna med att vi hälsar på nångågn i höst på ranchen:)

Sivan sa...

Vad ljuvligt att bo ute på ranchen! Det gör ni heeelt rätt i :) :)

Jag tycker å det bestämdaste att du/ni ska komma upp och hoppa i helgen. Det kommer vara fullt ös med två flygplan på plats, mängder med instruktörer, hoppning i 12 timmar både lördag och söndag och en bra fest på lördagkvällen. Kom kom!! :)

Kram, faddern

Klättertorpet sa...

Ja!
kom och hälsa på!
Jo det känns kul med Uteguiderna, lite närmare till jobb =) ser fram emot att få gå forspaddlingskurs här om några veckor, jag kommer vara livrädd hela helgen
hi hi

Klättertorpet sa...

Varför ska det vara så få helger på året?
Vi åker till Örebro på fredag för bröllopsfirande.
Hur länge hoppas det på fredagen å söndagen? Det hade ju inte varit fel att få åtminstone ett hopp till innan vintern kommer.

Hur hinner folk med sina liv?

Sivan sa...

Vi börjar 14 på fredag och håller på till 21 (eller tills det blir mörkt, vilket som nu kommer först) på söndag! Kommsi kommsi! :) Å ha så skoj i Örebro med :)

blue_swede sa...

Men du:
du försöker väl fortsätta blogga även om du lämnar Gbg och Fjällsport?
Jag bara smygläser här men blev jätteledsen igår, det känns som en vän ska flytta låååångt lååångt bort, fastän vi inte känner varandra, så personligt och bra skriver du!

Däremot så önskar jag såklart att du får ditt nya liv så som du har tänkt det, åtminstone de delar som man KAN planera!
Heja heja!