2008-07-28

Värme

Jag är innerligt trött på min kropp just nu.

Den vägrar att samarbeta med mig, efter min springtur i tisdags så la den sig ner platt och smällde till med två dagars kontant snorrinnande och en hals som gjorde ont.
Det är som den bara vägrar att hjälpa mig på traven att bli stor och stark, som är min högsta önskan just nu.


Så ledig torsdag spenderades på Hönö tillsammans med Petter och aktivitetsnivån var verkligen låg, ett antal dopp i havet, lite bokläsning och fruktätning.
























Petters fina skiljelinje

Ack vad kort minnet kan vara ibland dock.

Solen skiner, det är en av dessa äckligt varma dagarna.

Vi badar.

Ligger i solen.

Njuter av att bada.

Låta vinden från havet svalka oss i värmen.


Tror ni att vi smorde in oss?


Näpp, helt riktigt...


Petter såg ut som en kräfta på framsidan på kvällen, jag får mer färgen laxrosa som gärna stannar i just färgen laxrosa ett antal dagar, medans Petter blir brun dagen efter.

Och då menar jag brun!

Det innebar för min del full påklädnad hela helgen i trettio graders värme under kursen som jag höll i.
Lagom svettigt.
Min kropp är inte redan från början gjord för värme höll på att smälla av när jag tvingade på den kläder och den protesterade med att svettas kopiösa mängder.
På söndagen hälsade jag på Petter på brandstationen för att få lite svalka efter avslutad kurs och efter ett antal glas med kallt vaten så sjönk ansiktsfärgen från kräftröd till bara vanligt röd.



























Kristines skor smälter nästan när hon ska lära sig att fira

Nu blir det två dagar i Bergslagen och hemmabesök, ha några sköna sommardagar, men kom ihåg att ta med solskydsfaktorn...

Inga kommentarer: