2008-07-15

Positivitet

Dom interna felen var tydligen lösta så här på morgonkvisten..

Oj, klockan är allt för mycket och min dator vägrar att överföra någon bild alls pga interna fel, vad det nu än betyder så här mitt i natten.

Vad jag ville visa för bilder var från helgen, då vi hade lööv vakation, fredag, lördag och söndag.
Vädret fick bestämma, antingen klättring i Norge runt Bö eftersom Johan Svensson har talat så varmt om Gygrestolen, det riktigt lös om honom när han började berätta.
Det andra alternativet som visade sig bli helt rätt var östkusten med klättring på Solvik och paddling i Gryts skärgård.






























Kleppern är fullpackad och ihopmonterad

Jo, jag och Petter kan faktiskt göra andra saker än att klättra, det är sant. Det händer inte särskilt ofta, sista gången var paddling i just Gryts skärgård och det var väl.. låt mig se.. kanske tre år sen?
Petters familj äger två fina Klepper kajaker, Viktor och Viktoria. Det bästa med dom är att det är som en byggsats man plockar ihop och vips så har man en stabil kavak i vått och torrt.
Vi fick en superfin långhelg med både klättring på Solvik på fredagen innan vi paddlade ut och även som avslutning på söndagen så det gills kanske inte riktigt på samma sätt den här gången.





























Glada över finväder


63 st svanar har vi spanat in
3 st coola lysmaskar
2 st tranor (tror vi, ingen av oss kan stoltsera med särskilda fågelkunskaper)
ett antal svarthuvade, vithuvade eller andra påhittade fågelarter, men dock inga örnänder som Petter dikterade ihop en fin liten saga om.
2 dopp i havet

Vi paddlade ut från Ekö camping, perfekt att lägga i då dom har både vatten, toalett, kiosk för snusinköp och sophantering som går fin fint att utnyttja och sen hann vi bara till Stora Barnsö som är perfekt att hänga en hel dag om man vill.

En perfekt helg kan man säga, om det inte vore för en liten liten detalj.

Jag är så innerligt trött på att vara positiv,
tänka positivt,
peppa mig själv,
tänka att det gör ingenting.




























Petter nöjd efter ha klarat någon 8a i regnet

Nu hamnade vi på klättringen tillslut ändå, Solvik.
Ja, jag vet att det inte är något förlåtande ställe att klättra på vare sig man är i form eller inte, om man har haft borelia eller inte.
Jag har gått runt nu sedan jag slutade pencillinkuren för snart tre veckor sen och tänkt,

det gör ingenting Hanna,
du är lite svag,
och flåsig,
väldigt flåsig,
det gör ingenting att du behöver stanna efter varje flytt för att andas
det är kul att bara klättra lätta leder,
att inte orka leda för det mentala inte finns där,
det gör ingenting,
det är kul ändå att bara klättra,

men igår rann det över, det ÄR inte kul.
Jag är less på att bara tänka positivt just nu (idag är det bättre än igår) och vill ju bara bli frisk!!!
Så i morgon bitti ska jag ringa till vårdcentralen och hänga som en snigel på den stackars doktorn som vill ta emot mig tills han/hon lovar att jag kommer bli bättre.

So long, nu ska jag sova

Inga kommentarer: