2008-07-22

Nakenbad

Han stog där vid bryggan, ganska ung, ganska förvirrad i springkläderna när jag kom simmandes tillbaka.

Det har varit rivstart för mig på träningsfronten, tre dagars klättring på rad och dagen till ära fick det bli en springtur i solen.

Solen är varm, mina ben är trötta, så trötta så det ända som hjälpte var att tänka USA, USA, USA i varje steg för att motivera mig att komma framåt.
Nu är det bra lite mer än en månad tils vi åker och det känns som om jag är i mitt livs sämsta form, iallafall konditionsmässigt.

Solen värmer och kroppen är trött, så när vattnet uppenbarar sig så är inte betänketiden allt för lång, här ska det badas!
Glasögonbärare som jag är lämnas de på bryggan, vattnet känns likadant ändå.
Jag leker i vattnet, låter kroppen få vila och känner mig som ett litet barn igen på sommarlov och får flashbacks från otaliga sommarlov.

Glad simmar jag in mot bryggan, och får en liten klump i magen då jag försöker urskilja den mörka fläcken vid bryggan.
Problemet ligger i att jag givetvis inte har tagit med mig några badkläder på springturen och hade absolut ingen lust att springa hela vägen tillbaka i dyngsura kläder så jag gjorde det enda rätta och näckade.

Han står där vid bryggan, ganska ung och ganska förvirrad tittandes ut över vattnet.
Det finns en begränsad tid jag orkade simma runt stegen innan jag helt sonika bara gick upp spritt språngandes naken.
Han var borta innan jag ens hade fått upp båda fötterna på bryggan och helt plötsligt var världen min igen.

Inga kommentarer: