2007-11-06

Sista helgen?

Trots att det regnade på fredagskvällen så sken solen när klockan ringde ute hos Hanna-Kajsa på morgonen. Jag ringde och väckte Clara och Patrik, bilägarna på väg till Bohuslän men höll på att göra bort oss när jag och H-K fortfarande låg och pratade i sängen en kvart innan vi skulle åka. Vi tog en tur för att hälsa på Åsa, Fredrik och Svante som var nere i helgen och Svante har blivit en bamse sen sist jag såg honom.

En lätt förvånad Hanna plockar upp sitt rack på Häller efter ihop raffsande igår på Buråsen och konstaterar att inte ens hälften av mina prylar ligger i väskan som dom borde. Ringer till Tobias och det visade sig att han hade lagt racket vid insteget istället för vid min väska på Buråsen så jag fick mig ett gott skratt. Med halvlånat rack smyger H-K uppför Mallorol i solen och det är en underbar dag. Vi blir nästan dödade av Petter och Ajja när vi sen ska ta lunch, dom firade ner vid areten ovanför Torline och tycker det är passande att riva ner sten hur som helst.
Med hjälmen på huvudet blir det en snabb lunch eftersom solen redan står lågt och jag visar vägen uppför Djurgårdsfärjan med H-K och Sara i följe. Flickorna dansar upp (eller iallafall Sara, medans H-K fnyser någonting om att hon måste börja stretcha) och det blir en magisk stund på toppen när hela världen färgas rosa innan solen försvinner över kanten. Tyvärr blev det inga bilder från helgen eftersom en lite bakfull och virrig Hanna har svårt att komma ihåg att ta med sig alla sina saker.. Jag har så mycket lycka i kroppen av att få vara ute som jag inte vet vart jag ska göra av. Dagen avslutas med en pizza från Dingle och lekar i stugan lett av Micro.

Vaknar upp i sovsäcken och behöver kissa.. ännu en gång krånglar jag mig ut ur tältet och inser att nu är det faktiskt morgon på riktigt. Det blir Vettekullen för mig och H-K och det är linneväder, som alltid på Vettekullen. Uppvärming på Tröttmössans tystnad och sen slår H-K på stort och onsightar Jum-jum med en heroisk insats. Solen steker när vi tar en välförtjänt lunch och det känns som bättre än så här blir inte livet, ännu en dag med oändligt mycket lycka i kroppen. Vi fortsätter mot Galgberget med förhoppning om att kanske få gjort Abrakadabra men efter ha satt upp topprep så visar det sig att alla grepp på övre hälften är blöta. Jag provar en gång på topp, men det är uteslutet att leda. Vi klättrar Masken istället och i god Hanna stil så stannar jag och säkrar där det känns som svårast och får skäll från Pecka efteråt;
- Hanna, där stannar man inte och lägger säkringar, det är för svårt, där klättrar man bara förbi..

Ja, ja det blir Mixing Matrix på topp en gång men då är det så kallt att fingrarna domnar och det är dags att dra hem. Det visar sig att hela göteborg är på Galgberget och alla samlas på parkeringen, trevligt.

Sänder hårdast: Petter på sin nytur Kärlek på Buråsen
Snyggast på cragget: H-K i rosa linne
Roligast: Lekar i stugan, det borde vara mer
Mest imponerande: Micro med dödsångest på Masken men ändå med kurs uppåt
Tråkigast: inga bilder alls från helgen

Inga kommentarer: