2007-11-04

Fredagsledig

Petter, Måns och Massih står i startgroparna på fredagsmorgonen med gröten på bordet innan jag ens har hunnit få på mig kläderna. Efter lite beslutsångest om jag ska stanna hemma i Götet och klättra för att sen få träffa Åsa, Svante och Fredrik samt att gå på tjejmiddag väger mot att åka upp till Bohuslän utan reppartner. Vädret är så bra det bara kan bli, 2 grader och sol så det är oundvikligt, det får bli Bohuslän, kanske sista bra dagen för i år. Hela marken är täckt av frost och det märks att vinter är på väg. Jag får tag på Tobbe som gärna vill ha någon att klättra med efter ha skickat iväg sin reppartner (Magnus) till doktorn.

Det får bli Buråsen där solen skiner men väggarna ej är torra, så det blir att racka på för att kasta sig upp på Hygienens fiende nr 1 onsight som uppvärmning. Det gick inte så bra, men en värdig led att komma tillbaka till.

Medans vi tusslar runt lite och klättrar det som är klätterbart, Spångs lilla korta fingerspricka samt en nytur som egentligen är Saras som är halvtorr så gör sig Petter redo för sin tur. Den senaste veckan har han inte varit kontaktbar för tankarna har varit på Buråsen och jag hoppas innerligt att han sätter den. Med en hel hög folk ivrigt påhejande så kämpar han sig till toppen och får avge ett glädjerop innan solen går ner. Jag och Spång packar ihop för att åka tillbaka till Göteborg och tjejmiddag, det blev en fullträff för mig; en perfekt dag i Bohuslän och tjejmiddag med vin och god mat.

Inga kommentarer: