2007-11-09

Fixardag

Jag vaknar tidigt med en soluppgång som färgar hela himlen röd. Det spritter i kroppen och vetskapen om att vi är lediga både vilket betyder en möjlighet till ett Bohus besök.
Jag får äntligen upp Petter ur sängen, lagar frukost, packar väskorna och ignorerar totalt att himlen börjar färgas grå istället.
Dealen blir att jag kör upp och Petter hem så när temperaturen skiftar mellan 4 till 2 grader så låtsas jag om att jag inte ser det.
Sjöhäller upptar mina tankar och jag tänker inte lite mörkgrå himmel och låg temperatur sätta stopp för det. Petter tiger han med men när vi stannar på Statoil macken efter Torp för att köpa kaffe så knottrar sig hela huden av kylan.
Vi blir sittande i bilen en stund och jag vet inte vem som kommer med det först;
- Hm, det är ju ganska kallt ute...
- Jo..

När regndropparna landar på rutan så går det inte att förbi se att det kanske inte är optimalt klätterväder.
Vi vänder hemåt och röjer i klättergarderoben istället, vad gör man inte för att bara få känna på sin utrustning?

Inga kommentarer: