2007-10-23

Inneklättring

Jag känner mig lite mör i underarmarna och huden i händerna är ovanligt ömma, höstens första innepass är avklarat. Jag har inte tittat på ett plastgrepp sen i april någongång, men jag måste faktiskt erkänna att det var riktig skoj. Det var ovanligt motiverande tack vare tjejinsatsen som låg högt.
När jag kom hade Hilde, båda Linorna och Frida fått klättra av sig det värsta och det var bara för mig att få en guidad visning på alla nyuppsatta problem.
Nu ska det bli träning i höst, jag måste verkligen komma i form, så det ska bli kondition måndag, onsdag och klättring tisdag, torsdag. Tack tjejer, ni är bäst!

Det blev en riktig familjehelg, åkte upp med tåget till Örebro där mamma och Wolfgang hämtade mig för att möta upp med resten av familjen på Havreängen. Båda Matias och Alvin hade blivit bra mycket större än när jag såg dom sist. Det blev den obligatoriska skogsrundan (eller egentligen bara halva) på söndagen innan det var dags för alla att packa ihop och åka hem. Det var väldigt trevligt att få träffa nästan hela familjen eftersom Rasmus saknades och jag får altid den känslan att det här borde vi göra oftare.

Eftersom Rosendalsplanerna gick i stöp med regnet på söndagsmorgonen så blev det en liten promenad i Örebro efter att jag och Petter sprang runt som vildar i skogen vid Hovsta och spanade in boulderblock. Det blev en väldigt trevlig kväll med alla goa, Erik och Mia med Albin och Alice, Ajja, Jenny, Ulrik och Anette med sin 5 månaders Albert, Åsa och Fredik med 6 veckors Svante och Petter. God mat, trevligt sällskap och samma känsla, det här borde jag göra oftare. Det borde man göra oftare överhuvudtaget, träffa alla dom som man tycker så mycket om, det blir lite för lite sånt i mitt liv just för tilfället.

Bästa kommentaren: Mathias 4 år som på norska utbrister; Jeg er en riktigt mann..
Helgens sötaste: Svante med sina små händer och fötter.
Helgens bästa: Få träffa alla jag tycker om
Helgens sämsta: Duggregn
Sötaste skrattet: Engla
Dagens bästa: Motivationen att fortsätta dra last tillsammans med flickorna

Inga kommentarer: