2007-10-19

Frost..

Det är tidig morgon, solen skiner och årets första (iallafall för mig) frost täcker små gränsplättar. Hjärnan som är ett otroligt organ börjar givetvis spåna vilt omkring utan jag kan eller vill göra någonting åt det;ledighet, isklättring, lukten av klippa som blir uppvärmd av höstsolen, jo klippa luktar, prova nästa gång du är ute så får du se, Häller, superstick, ledighet, klätterskor som blir uppvärmda innan för jackan, tår som blir uppvärmda av lite varmare händer, dunjacka, mössa, tepaus, super friktion, långkalsonger, sol på kinderna, bitande vind på kinderna.
Jag cyklar långsam ner till jobbet, för det är där jag är förpassad att tillbringa min dag inomhus en underbar höst dag som denna.
Jag cyklar långsamt, njuter av solen som strålar på mig och kylan mot händerna.
Det har varit en bra vecka,lite klättring på Svanvik i söndags med Rikard och Oskar, tillslut till pannlampans sken för att slippa åka hem. I måndags njöt jag och Petter av solen ute i Utby, middag hemma hos Hilde med god mat och en hel del vin (bilden är från hemcyklingen vid halv tolv tiden) och igår sprang jag med Clara.
Jag cyklar sakta, lite för att dra ut på tiden innan jag måste in, jag ska upp till Örebro i helgen för att träffa min älskade familj och det kommer inte bli så mycket klättring.
Vinden biter på mina kinder, jag ler och inser att jag är ganska nöjd med livet trots att solen skiner och jag ska vara inomhus.

Inga kommentarer: