2011-05-15

Gå på pumpen




























Ett annat försök, ett annat år

Klättrar stelt och ryckigt uppåt,
kroppen vill inte vara med, den är trött
sakta tar jag mig uppåt på min nemesis; Gå på pumpen
det går så lätt på topprep, känns enkelt
men nu leder jag
och kroppen kommer ihåg de två senaste gångerna

Hur jag trillat långt, upp och ner
slagit i ryggen, tappat luften
kroppen kommer ihåg
och det är som om hela kroppen stretar emot
stretar emot min vilja att kunna klättra smidigt genom cruxet
jag kommer närmre
känner pulsen stiga
håller hårdare i greppen
klättrar stelare
tills jag står där mitt i allt och säger.. ta..

Nu hoppas jag på fint väder för imorgon
för imorgon tänker jag inte säga ta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igen Hanna! Power to waste!!! :-D
(Förra kommentaren var också jag förresten, men med fel profil...oops)

Klättertorpet sa...

Tack Maja ;)

Idag blev det bortgallring av gamla spöken. Hittade ny beta, klättrade bra och tänkte faktiskt på att Sunniva sa till mig senaste gången; synd, för det ser ju ut som du har god marginal..
Idag hade jag det ;)

Anonym sa...

Coolt! Bästa känslan!! :-) du sätter den snart, det vet jag. Kram