2011-05-17

Dammat av skelettet






















Glatt gäng på väg hem från Hallinden

-Bra jobbat!!
Det kommer från Petter långt nere på marken någonstans och jag hör honom bara diffust.
-Hm, är inte uppe vid toppen än, tänker inte ta ut någonting i förskott mumlar jag för mig själv.
Klättrar med yttersta försiktighet upp de sista metrarna innan jag släpper ut ett litet glädjetjut.

Min eviga följeslagare Gå på pumpen har nu avbetats och glädjen sprider sig i kroppen.
Det är en konstig led, inte särskilt svår, men jag måste ha is i magen för att avslappnat ta mig förbi laybacken där jag två gånger trillat upp och ner.

Igår så tänkte jag på vad Malin Holmberg sa till mig sista gången jag trillade; kolla in flytten så att du kan dem ordentligt.
Jag har bara klättrat upp och mer fokuserat på att komma upp än faktiskt komma ihåg vad det är jag har gjort för att komma upp.
Det gjorde jag igår, hittade hur jag skulle göra. Grepp för grepp, steg för steg. Ny beta. Ingen layback. Bara sprickklättring.

Det gick bättre.
Går nu runt med bubblor i kroppen. Jag skulle vilja spara den känslan. Känsla av lugn, kontroll och fokus när jag klättrar blandat med den bubblande känslan efteråt. Ha den i en flaska för att ta en klunk inför svåra leder.
Går det att köpa någonstans?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis! Va roligt!! :-D
Flaskan går att finna i ditt hjärta <3

Klättertorpet sa...

Ja, väldigt skönt att bli av med någonting som har skrämt mig så länge.. nu börjar en ny period, ska leta rätt på den där flaskan..

jwi sa...

Få saker slår känslan av komma upp för en led man jobbat länge för, kanske särskilt om man 'borde' gjort den för länge sedan! Men ibland kan jag få svår post-rödpunkt-blues, lite så där: "meh, vad skall jag göra nu? det här var ju meningen med mitt liv..."

La lutte elle-même vers les sommets suffit à remplir un cœur d'homme. Il faut imaginer Sisyphe heureux.

Klättertorpet sa...

Jo visst är det så, speciellt om den har upptagit all ens vakna tankeverksamhet.

I det här fallet så är det med en lätt känsla jag går vidare, lite som om livet börjar på nytt. Ingen mörk skugga som ligger och lurar, nu är det bara att bekanta sig med de andra lederna på Branta väggen.

Fortsätta sträva, fylla sin tankeverksamhet med något nytt...

Hampi sa...

Tingseryd 2,8, finnes på coop. 20 spänn för ett 6-pack. Det är lycka på flaska, eller burk.
Grattis.

Klättertorpet sa...

Ha ha, måste erkänna att jag går och suktar på en redig fylla med dans till småtimmarna.
Men kanske ska nöja mig med att fira med en Tingseryd.