2010-10-14

Sju sanningar

Vackra Helena gav mig en blogaward och svaret om sju sanningar kommer här:

Jag tycker inte alltid det är roligt att klättra


Jo det är sant, ibland är jag inte alls motiverad att klättra utan går hellre runt och pysslar med annat. Får lite ångest och undrar varför jag låter klättringen ta så stor del av mitt liv, har en känsla av att jag kanske borde tycka att det är roligt. Men så kommer lusten tillbaka och jag glömmer ångesten.

Är inte alltid glad

Är svartsjuk, avundsjuk, arg, ledsen eller känner mig tom, ensam, sur oftare än du tror.

Brottas med prestationsångest

Jag tar mig i örat med jämna mellanrum för att inte fastna i prestationsfällan. Att det inte är farligt att misslyckas. Att inte försöka leva upp till några förväntningar. Att inte bry sig om vad "andra" tycker och lyckas för det mesta. Men ibland så känner jag att jag faller dit och får lyfta upp mig själv igen.

Annorlunda familj

Uppvuxen i en röd liten stuga utan el och vatten mitt i djupaste Småland. 6st halvsyskon fanns sen förut på Olles sida, 4 st på mammas blev det. Härligt flowerpower med majjaodling i skogen. Bodde med Olle tills jag blev 8 år när jag bestämde mig för att flytta till mamma. 8 år hos mamma sen flytta hemifrån när jag var 16, som jag sa till Olle att jag skulle göra när jag var 8.

Tycker om att vara själv

De flesta kanske tror att jag är sjukt social och det är jag med när jag är på det humöret. Däremot så har jag ett stark behov att få vara själv som växer och växer tills känslan sväller över

Tidsoptimist

Vet inte vart det kommer ifrån, kanske att jag aldrig har haft en tid att passa när jag växte upp som har satt sina spår? Klarar bara inte av att hålla tider, pressar gränserna till ohållbarhet varje dag.

Fåfängd

Jag kan inte låta bli, älskar färger och känna mig snygg. Vet inte hur många gånger jag har hört; vad gör du? Sminkar du dig nu när vi ska ut och klättra?
Jajamensann, det gör jag!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad roligt Hanna! Va kul sätt att se på tidsoptimismen? Det kanske är därifrån som det ursprungligen kommer för mig med? Milsvida skogar och solen som bestämmer tiden...
och jag älskar att du sminkar dig inför klättring. Go for it! Jag ska bli lite som dig!

Kram

Anonym sa...

Vesle, Store Hanna!

TL