2010-10-08

Ögon i nacken?






















Petter håller koll..

Vi fick en ny pryl, en ny leksak, till Torpet igår.
Petter som är en mästare på att hålla inne hemligheter hämtade ut ett litet paket på Ica på vägen till Svanvik. Jag höll på att spricka av nyfikenhet och det visade sig att han hade beställt ett par CU, ett par säkringsglasögon för ett tag sen.

Några tillvänjningsleder där världen snurrade åt fel håll och en lätt åksjukekänsla så hade vi blivit bästa polare jag och CU:n (eller säger man CU:sarna för det är ju ett par glasögon..)
För er som inte har provat ett par; gör det!
Otroligt skönt att kunna titta rakt fram men ändå följa varje rörelse Petter gjorde, insåg att jag nästan glömde bort min uppgift, att ge ut rep.
Jag kände mig som en tiggande hund när jag stog och tittade rakt fram mot väggen men stod och rörde huvudet sidleds, men jag ser lätt lite dum ut för att spara på min taskiga nacke.

Ser fram emot att få testa dem på riktigt branta leder, ser fram emot Grande Grotto på Kalymnos. Kan knappt hålla mig, det känns att för länge att vänta två veckor!

3 kommentarer:

blue_swede sa...

Hehe, när jag var liten och Hobbexkatalogen var favoritläsning fanns det något som hette "irrglasögon", snarlika i funktionen (men tursamt nog inte utseendet). Kanske ett bonus-användningsområde?

"IRRGLASÖGON - Den som sätter på sig dessa glasögon uppträder omedvetet som en drucken; sätter sig bredvid stolar, försöker gå genom stängda dörrar, allt på det mest befängda sätt. Belåtenhet garanteras."

Unknown sa...

hej fina hanna. En blogaward från mig. Vill veta sju sanningar om dig.
Kram

Klättertorpet sa...

Ha ha, det var ungefär så det kändes att gå runt med dem.
Som tur är de så små så man kan kolla både under och över dem utan problem.