2010-10-21

Första snön

Solen skiner in genom fönstret
tar på mig glasögonen och utbrister för mig själv;
Det snöar!

Mina blommande röda rosor är strödda med ett vitt lager frost
Fåglarna flyger skyttetrafik till det lilla fågelbordet
Det knarrar i gräset när jag går ut till bilen
jag börjar nästan gråta för att det är så vackert
och för att min kamera är spårlöst försvunnen sen helgen.

Inga bilder på Fredrik Rapp på besök
inga bilder från fina dagar på Häller
inga bilder på snö, sol, gula träd, frost, dimma
dags att beställa en kamera!

4 kommentarer:

Hanna-Kajsa sa...

Kan inte riktigt föreställa mig att det snöar hos er, i söndags åt vi ju frukost utomhus. Stort tack för en fin kväll och en bra dag på Häller. Tack för att du är en så otroligt fin vän!

Stor kram

Klättertorpet sa...

Tack själv kära du för att du förgyllde min helg!

Jo, det känns konstigt att ha 5cm snö men traditionen att äta frukost ute i solen hoppade vi inte över idag heller. Vi fick bara skotta av bord och stolar först..

Kram vännen

Anonym sa...

Kanske man lämnade bohus samtidigt som det fina vädret? Tusen tack för det trevliga sällskapet och jag ser redan fram emot att kunna bidra med mina gastronomiska kunskaper i det nya köket till våren:)
/Rapp

Klättertorpet sa...

Japp, jag tror det var du som tog med dig det, har minsann sett att solen skiner bortåt, neråt.

Efter vårt besök på Kalymnos så borde det vara fritt fram för alla dina gastronimiska kunskaper, det ser jag fram emot!