2010-03-21

Vårskakis























Spanar på vad som är torrt på Vettekullen

- Ska vi åka till Häller eller Vettekullen?
Petter funderar en stund.. - Vettekullen, jag orkar bara motivera mig på Vettekullen en, kanske två gånger på våren, så då kan jag lika gärna lura mig själv idag..

Tänkte jag skulle lära mig av mitt misstag på Häller och snörade kängorna och på med damasker, här ska det minsann inte bli några blöta fötter!
Våren är på väg med stormsteg, knappt en decimeter snö på väg upp till Vettekulle och jag kände mig verkligen som en friluftsfjant, här hade det verkligen inte behövs mer än mina favoriter, guide Tennien.

Vi hade en snabb visit på klippan, men hann klättra allt som var torrt. Lite skakigt att lägga kil igen, crimparna tycks ha krympt och vet inte om friktionen under klätterskorna kändes lite annorlunda med























Om det är någon som saknar en klättersko och en keps så finns det att återfås hos oss på Klättertorpet!

Det som är torrt på Vettekullen för tillfället var; Tröttmössans Tystnad 6-, For you 5+, Trinda tår och trånga tofflor 7-, Nästan som Debiloff.. 7-, Physical graffiti 7-

Men igår var det lite sol och jag vet att så fort solen är framme så torkar det upp väldigt snabbt på fler leder.. även om det kanske var lite väl blött på de andra lederna

6 kommentarer:

Anonym sa...

bästa, finaste fröken mellin! kepsen skulle kunna vara svetsarns, ska kolla om han saknar ngn. skönt att komma hem till bar klippa igen, nu ska jag ut å skava:)
/Padde

Klättertorpet sa...

Hej godaste chefen,

välkommen hem! Anser att ett besök nu på vårkanten är på pass efter uteblivet isbesök..

Lustigt, jag tänkte på svetsarn jag med, kolla om han vet någon som saknar en sko, st 41 1/2

Kram kram

Anonym sa...

japp den är min den har nog varit där sen i höstas. padde var sugen på den så han har min tillåtelse att hämta den..

/David/svetsarn

Klättertorpet sa...

Gött, på får Padde den på fredag när Mangan ska visa sina bilder från Patagonien.

Du vet inte vems skon är?

Anonym sa...

Jag såg en enbent filur där en gång!

Klättertorpet sa...

Hi hi, ungefär som den trebenta lilla hunden jag såg kissa mot en lyktstolpe. Han saknade vänster framben, vilket bakben tror du han lyfte, det vänstra eller det högra?